Verkortingsroutes zijn aangegeven met zwarte pijlen en de verbindingsroutes met rode pijlen.
De moeilijkheidsgraad van deze route is groen (makkelijk).
Je kunt de route starten bij:
Er is een GPS-track bestand beschikbaar.
De startcoördinaten zijn: N 51.41738, E 5.35177.
De route is gelegen in de Veldhovense en Vessemse bossen.
De route gaat door de bosgebieden Halve Mijl en Buikheide. In het bosgebied buikheide vind je twee vennen, het Kleinmeer en het Grootmeer. De waterstand van deze vennen kan van nature sterk wisselen, en in droge zomers is droogvallen niet ongewoon. Ze zijn beiden aangewezen als beschermd natuurmonument. In het verleden was de buikheide een groot heidegebied dat omgezet is in productie bos. Momenteel is het een aantrekkelijk gevarieerd bos.
De route voert over zandpaden door de Veldhovense en Vessemse bossen. De route kent veel singletracks en enkele technische passages.
De route bestaat uit drie lussen:
Lus A: Merenroute, lengte 15 kilometer. Deze route loopt geheel door bebost gebied.
Lus B: Grafheuvelenroute, lengte 12 kilometer. Deze route heeft een meer heuvelachtig karakter.
Lus C: Moormanroute, lengte 9 kilometer. Deze route loopt door het dicht beboste Oeienbos
Vanaf lus A bestaat de mogelijkheid om een verbinding te maken met de MTB route van Middelbeers en Oirschot. Hierdoor ontstaat een echte marathonafstand van 75 kilometer. Verkortingsroutes zijn aangegeven met zwarte pijlen en de verbindingsroutes met rode pijlen.
TWC-ATB Brabantia
Wanneer er routebordjes ontbreken of onvolkomenheden op de tracks zijn, kun je dit doorgeven aan 'Meldpunt Visit Brabant'.
Reacties
Beoordeel routeGereden met GPX track, want die heb je wel nodig. Veel onbenut potentieel hier, route staat i.m.o. veel te laag. Er lagen wat plassen maar daar kan je (nu nog) wel omheen. Het noordelijk gedeelte is veel droger dan het zuidelijke stuk, alles bij elkaar niet erg moeilijk. Af en toe kan je zien dat de route ook gebruikt wordt door motorcrossers maar dit is niet heel hinderlijk. Prachtige omgeving. Erg oldskool, en dat is stiekem toch wel heel leuk. Al met al heb ik me wel vermaakt.
Lang niet gereden. Moet zeggen dat de vele regen wat meer "singletracks" heeft gevormd doorbegroeiing die er nooit was. Wat voorheen saaie lange brede paden waren is nu wat veranderd. Vond dat wel leuk om te zien. Verder is het rechttoe rechtaan. Geen onderhoud. Alleen misschien door gemeente. Compleet droog nu. Prima te rijden. Verwacht niks speciaals.
Aardige vlakke route. Advies: zorg dat je de gpx route bij de hand hebt.
Weer helemaal goed te rijden. Niet technisch, maar gewoon lekker rondje door de bossen.
De route is weer prima te rijden. Het is wel handig als je de route kent want de bewegwijzering mist hier & daar. De 2 diepe sloten die waren gegraven voor afvoer van het overtollige water zijn weer goed te overbruggen.
Ooit 1 van onze favoriete routes in de omgeving van Eindhoven maar jaren veel te nat en modderig. Nu kurkdroog en perfect om te fietsen, waren het niet dat veel routebordjes weg zijn. Erg jammer voor deze leuke route in deze toeristische en prachtige omgeving. Heeft grondig onderhoud nodig.
Was weer even geleden, maar is na de natte periode eindelijk weer te fietsen. Kan wel wat onderhoud gebruiken en enkele nieuwe pijlbordjes, maar is een leuke old school ongeprepareerd route in een mooie, bosrijke omgeving. Geen technische features, gewoon lekker fietsen en genieten. Vroeger een racebaan, nu wat meer opletten.
Ondanks de reviews deze route vandaag gereden. Heerlijke bosrijke omgeving met een leuke mix van bospaden, singletracks, gravelpaden en af en toe een verharde weg.
Mer droog weer is deze route goed om te doen. Een plek bij Wintelre staat nog steeds onder water waardoor je om moet rijde. Verder een leuke vooral erg gevarieerde route.
Je kunt de route inmiddels weer helemaal rijden! In het eerste gedeelte moet je nog wel een paar keer om plassen heen, maar daar is nu al een pad voor aangelegd. Door het droge weer is het op sommige plekken wat zwaarder door het mulle zand. Er moet links en rechts inderdaad wat onderhoud worden gepleegd, maar het is nog gewoon goed te rijden.