MTBroutes.nl Overzicht van alle Nederlandse mountainbike routes

Wat kan straatmarketing betekenen voor jouw merk?

  • dinsdag 19 juli 2022

Hoewel het een aantal decennia toch heel anders was, is straatmarketing vandaag de dag steeds meer een niet-traditionele vorm van communicatie en marketingactiviteiten geworden. Dit heeft vanzelfsprekend te maken met de opkomst van digitale marketing, maar dat betekent echter niet dat straatmarketing uit het straatbeeld is verdwenen! Sterker nog, er zijn talloze merken die heel verstandig zijn en creatieve manieren verzinnen om hun aanwezigheid op straat aan te tonen, of het nu gaat om billboards op de snelweg, reclameborden in de metro, guerrillamarketing op het stadsplein, of een weggeefstand in het winkelcentrum, straatmarketing is een fantastische manier om dichter bij de consument te komen en een grote doeltreffendheid en merkbekendheid te bereiken. Laten we eens kijken naar de voordelen en enkele basistips voor marketingactiviteiten op straat.

Wat kan straatmarketing betekenen voor jouw merk?

De voordelen van straatmarketingcampagnes
Fysieke marketingactiviteiten, zoals een campagne met stickers en posters, zijn doelbewuste acties om direct contact te hebben met jouw doelgroep en een positieve emotionele weerklank te creëren. Consumenten zullen jouw merk of de ervaring die ze ermee hebben gehad niet zo snel vergeten.

 

Dit biedt natuurlijk groot potentieel, maar het zou je ook nog eens verbazen hoe effectief en goedkoop straatmarketing echt kan zijn, helemaal als we het vergelijken met digitale marketing. Er worden steeds hogere bedragen neergelegd voor digitale advertenties, terwijl steeds meer mensen overbelast worden met digitale info waaraan ze worden blootgesteld, wat kan resulteren in een mindere effectiviteit van digitale promotie.

 

Het hele punt van straatmarketing is dat het geen enorme investering vereist en met een beetje fantasie en creativiteit kunnen geweldige resultaten geboekt worden op het gebied van merkreputatie, voor zowel grote als kleine bedrijven. Mede dankzij eenvoudige en goedkope guerrillamarketingcampagnes kunnen merken zich een plaats veroveren in de hoofden van hun doelgroep.

 

Tips voor het ontwikkelen van straatmarketingcampagnes
Voordat we afsluiten, zijn er nog enkele tips voor het ontwikkelen van een effectieve straatmarketingcampagne. Bied jouw doelgroep een unieke ervaring in hun leefomgeving. Denk er maar eens over na: we zijn eraan gewend om elke dag door dezelfde straten te lopen en dezelfde gebouwen te zien, maar wij zijn snel geneigd om iets ongewoons op te merken!

 

Ga op zoek naar dat verrassingselement dat perfect aansluit bij jouw doelgroep. Het oproepen van onverwachte emoties oproepen is hoe je jouw actieproject gedenkwaardig kan maken. Kortom, des de creatiever en origineler het idee, des de groter de kans dat het blijft hangen in de gedachten van jouw doelgroep en je hun deelname uitlokt.

 

Hulp nodig bij het creëren van effectief beeldmateriaal voor jouw straatmarketingcampagne? Dan ben je bij DrukZo aan het juiste adres. Van gedrukte T-shirts, banners, visitekaartjes en spandoeken tot posters, flyers en stickers bestellen, DrukZo heeft de mogelijkheden om jouw ontwerp te vereeuwigen in hoogwaardige afdrukkwaliteit!